vineri, 29 aprilie 2011

Pasca traditionala


Aceasta este pasca traditionala ce a tronat pe masa noastra de Paste. A iesit incredibil de buna, pana acum o faceam dupa reteta Rosenkrantzului, numai ca ii schimbam umplutura, puneam branza dulce cu stafide, in loc de nuca.

Ingrediente in ordinea in care se pun la masina de paine
200 ml lapte
2 oua
125 g unt topit
coaja rasa de lamaie (in functie de preferinte)
700 g faina (cum spuneam si la reteta de cozonac, eu folosesc Pambac, la recomandarea unei prietene: multumesc Ruxandra)
6 linguri zahar pudra
un praf de sare
25 g drojdie la pachetel, Pakmaya (nu praf)
Pentru umplutura
3 oua
400 g branza dulce de vaci (eu am cumparat de la cei cu Bunatati de Sibiu, stiti ca sunt mare fan al produselor naturale)
50 g stafide
5 linguri zahar
Mod de preparare
Am pus in cuva masinii de facut paine, laptele, ouale, untul topit.

Am adaugat apoi coaja rasa de lamaie si faina amestecata cu zaharul pudra.

Drojdia se pune ultima. Se faramiteaza cu mana si se distribuie uniform deasupra fainii.

Am setat apoi programul pentru aluat de pizza (la masina mea de paine Moulinex), de framantare si dospire (1h25m).
Intre timp, am pregatit umplutura. Am batut bine ouale, apoi am incorporat branza si am adaugat la final zaharul si stafidele.




Dupa ce a crescut aluatul, l-am scos din masina. Am rupt un sfert din el si am facut baza pe care am pus-o intr-o tava rotunda tapetata cu hartie de copt.


Din restul aluatului am mai rupt o mica parte pentru a face crucea si restul l-am impartit in trei. Am facut trei suluri pe care le-am impletit. Am unit coronita si am pus-o peste marginea bazei din tava.

Am pus apoi umplutura la mijloc.

Am format crucea, dupa care am uns cu ou batut si amestecat cu putin lapte (2-3 linguri) si am dat tava in cuptorul incins in prealabil.

Asa arata gata rumenita si scoasa din cuptor. Cum spuneam, a fost o minune de pasca!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu