marți, 19 aprilie 2011

Guguluf cu nuci si cu ciocolata

Este un desert minunat, foarte gustos si simplu de facut. Langa o ceasca de cafea cu lapte dimineata, merge numai bine. Mie asa imi place. Si Cezar l-a savurat, numai ca a dat la o parte nucile (ce-i drept, am taiat si eu bucatile cam mari). Insa ciocolata topita de deasupra i-a placut maxim, va imaginati.


Ingrediente:
300 g faina
200 ml unt topit sau ulei (eu am folosit de data aceasta unt de casa cumparat de la cei cu bunatati de Sibiu)
200 ml smantana sau lapte (am folosit smantana, tot de la cei cu bunatatile de Sibiu)
200 g zahar
4 oua mari sau 5 mai mici (eu am pus 5 oua mai mici, dar de tara)
un plic zahar vanilat
esenta de rom
esenta de migdale
esenta de vanilie
50 g nuci maruntite
50 g ciocolata amaruie taiata
un praf de sare
3 linguri cacao
50 g ciocolata pentru ornat
zahar pudra pentru ornat

Mod de preparare
Se topeste untul la foc mic, apoi se lasa la racorit.

Intr-un castron de 3 litri se pun galbenusurile, jumatate din cantitatea de zahar si sarea si se amesteca bine cu o lingura de lemn. Se toarna apoi untul topit sau uleiul, in fir subtire, amestecand continuu. Va avea un aspect de maioneza.


Se adauga apoi smantana sau laptele (in cazul meu, smantana) si zaharul vanilat, si se omogenizeaza bine.



Separat, se bat albusurile spuma. Se adauga restul de zahar in ploaie si esentele. Marturisesc ca mie nu mi s-au batut bine de data aceasta albusurile (nici n-am avut la indemana cateva picaturi de zeama de lamaie ca sa le intareasca), insa prajitura tot a iesit delicioasa. Asa ca nu va descurajati daca vi se intampla la fel.


Se amesteca apoi prin rasturnare de 5-6 ori albusurile batute cu compozitia de galbenusuri. Se adauga nucile taiate marunt si ciocolata taiata amestecata cu faina si praful de copt. Ca sa iasa forma de guguluf, eu neavand o tava cu gaura la mijloc, am improvizat (truc citit in revista Libertatea pentru femei Retete nr. 2, 2011) si am pus in mijlocul tavii un borcan de 800 g umplut cu apa. L-am uns si pe acesta pe margini cu unt.



Se toarna compozitia intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina.

Am presarat pe desupra 3 linguri de cacao pe care am amestecat-o apoi in compozitie. Am bagat tava in cuptorul incins in prealabil. Ca o paranteza, eu de cum ma apuc de procesul prepararii, aprind si cuptorul, pentru a-l avea gata incins atunci cand voi baga tava la copt.
Rezultatul a fost acesta.

Am scos borcanul din mijloc si am mai dat tava la cuptor, la foc foarte mic, pentru inca 10 minute, deoarece compozitia din jurul acestuia nu s-a prea copt. Iata si varianta finala, gata pudrata si mai apoi stropita cu ciocolata topita cu un cub de unt alaturi!





2 comentarii:

  1. Cat de maruntite trebuie sa fie nucile? Date prin masina sau tocate cu cutitul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nucile eu le-am taiat cu cutitul. Asa cum am scris la descriere, le-am taiat cam mari (mie asa imi plac), dar le poti da si prin masina de tocat nuci sau prin robot.

    RăspundețiȘtergere