miercuri, 4 mai 2011

Mini-eclere "minunate"


De ce minunate? Nu, nu pentru ca ar fi fost facute in Dumbrava minunata a Lizucai, ci pentru ca au un gust deosebit fata de cele cumparate de la cofetarie, indiferent care ar fi aceasta si indiferent cat s-ar lauda ca folosesc numai ingrediente naturale. Mai bune decat cele facute in casa, n-au cum sa fie. Parerea mea!

Ingrediente:
Pentru aluat:
4 oua
o cana apa
1/2 cana ulei
o cana faina
un praf de sare
3 linguri zahar
Pentru crema:
5 galbenusuri
150 g zahar
esenta de vanilie
3 linguri faina
500 ml lapte
100 g unt
Pentru glazura:
100 g ciocolata amaruie
100 g ciocolata alba
100 g unt





Mod de preparare
Intr-un ibric, am fiert bine apa cu uleiul, zaharul si cu praful de sare. Apoi am luat de pe foc si am incorporat faina, toata odata. Am amestecat energic cu o lingura de lemn, apoi am lasat compozitia sa se racoreasca. Dupa aceea, am pus ouale, pe rand si am amestecat bine.
Asa arata aluatul.
Apoi, cu ajutorul unui pos, am format mini-bastonasele pentru eclere.
Am bagat tava in cuptorul incins in prealabil. Neaparat sa incingeti cuptorul de cum va apucati de pregatit aluatul, pentru ca bastonasele pentru eclere sa creasca si sa se formeze acele gauri din interior, numai bune de umplut. Le-am lasat in jur de 20-25 de minute, pana s-au rumenit frumos, apoi le-am scos din cuptor si le-am lasat sa se raceasca.
Intre timp, am preparat crema. Am separat albusurile de galbenusuri. Marturisesc ca din albusuri am pregatit umplutura pentru cozonaci, avand in vedere ca mini-eclerele "minunate" au facut parte din dulciurile pe care le-am pus pe masa in ziua de Paste. Pentru reteta de cozonac super bun la masina de paine, intrati aici.
Am pus galbenusurile intr-un ibric, am adaugat zaharul, faina si esenta de vanilie si am amestecat bine, pana am obtinut o crema omogena. Apoi am turnat laptele caldut, am amestecat si am pus ibricul sa firba, la foc mic, amestecand in continuare sa nu se lipeasca.
Crema este gata fiarta cand se ingroasa compozitia si arata asa.
I-am adaugat untul si am amestecat bine.
Am luat-o de pe foc. Dupa ce s-a racit, am umplut mini-eclerele. Am taiat bastonasele pe mijloc si cu ajutorul unei lingurite, le-am umplut. Data viitoare am sa folosesc posul. Asa vor iesi mai estetice.
Le-am aranjat intr-o tava si am pregatit intre timp cele doua glazuri, de ciocolata alba si de ciocolata amaruie. Pentru glazura se poate folosi orice tip de ciocolata solida preferati. Poate fi si ciocolata de menaj si ciocolata cu lapte, voi decideti (de gustibus non discutandum).
Am topit in doua vase diferite ciocolata alba si pe cea amaruie cu cate 50 de g de unt fiecare, apoi am glazurat mini-eclerele.



Rezultatul? Iata-l mai jos!

2 comentarii:

  1. Ioana Munteanu4 mai 2011 la 21:29

    Le-am facut aseara ..super bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-au placut. Dureaza cam mult procesul de preparare, dar rezultatul final merita tot efortul!!!

    RăspundețiȘtergere