duminică, 15 mai 2011

Biscuiti "sanatosi" cu morcov


Aceasta portie de biscuiti e numai buna pentru mic dejun, langa o cafea cu lapte sau doar o cana cu lapte, dar si pentru o gustare sanatoasa, intre mese. Biscuitii sunt ideali si pentru micutii mofturosi care refuza sa manance morcovii din ciorba sau tocanite. Nu se simt in aluat, doar ii dau un aspect colorat, deosebit.
In copilarie, ii mancam cu pofta atunci cand ii pregatea vecina noastra de palier. Acum, ii fac si eu pentru baietelul meu, care ii savureaza, de cum ii scot din cuptor.

Ingrediente
250 g morcov
60 g nuca macinata
250 g zahar
un plic praf de copt
200 g unt
600 g faina

Mod de preparare
Se dau morcovii pe razatoarea mica sau prin robotul de bucatarie, daca aveti asa ceva in dotare.
Intr-un castron, am frecat untul cu zaharul, apoi am adaugat morcovul ras.

Am incorporat bine toata cantitatea de morcov ras, dupa care am adaugat nuca macinata.

Am omogenizat, apoi am pus faina amestecata cu praful de copt.

Am framantat un pic compozitia cu mainile, mai degraba se poate spune ca am amestecat-o cu mana, decat framantat, ca nu a durat mai mult de 3 minute si am obtinut un aluat consistent.

Am format biscuitii cu mana si i-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt. Vecina mea, ii facea trecandu-i prin forma care se atasa la masina de tocat, nu stiu daca va mai amintiti acele forme de biscuiti existente in anii `80. Eu nu am decat un pos, dar aluatul e prea tare pentru a fi trecut prin el, asa ca am preferat sa-l modelez cu mana.

Am bagat tava in cuptorul incins in prealabil si i-am copt la foc potrivit. Cand s-au rumenit putin, i-am scos. Iata cum arata!


Se pot pastra mai mult timp (in jur de 7-10 zile) in cutii inchise cu capac. Cum spuneam, sunt ideali pentru micile gustari ale copiilor.
Pofta buna! :)

Un comentariu:

  1. Sunt super, arata delicios si sanatos! Oare se poate intinde aluatul foaie si taia biscuitii cu forma? Am facut mai demult asa, dar nu stiu daca asta era reteta... Multumesc!

    RăspundețiȘtergere