joi, 12 mai 2011

Rulada de ciocolata


Este un desert deosebit, foarte gustos, cu care iti poti rasfata oaspetii la orice zi de sarbatoare, cand ai invitati. Eu l-am facut doar pentru familie si trebuie sa spun ca s-a epuizat in 24 de ore.

Ingrediente
Pentru blat:
4 oua
4 linguri zahar
4 linguri faina
un praf sare
Pentru crema:
3 oua
150 g zahar
100 g ciocolata amaruie (dar poti folosi de care vrei tu)
200 g unt
Pentru glazura:
100 g ciocolata amaruie (poti folosi de care vrei tu, eu am o preferinta pentru ciocolata amaruie)
50 g unt
Mod de preparare
Am separat galbenusurile de albusuri. Pe acestea din urma le-am batut spuma, la robot impreuna cu praful de sare. Am adaugat zaharul in ploaie si am mixat in continuare.
Am pus apoi galbenusurile, pe rand, am adaugat faina, amestecand cu o lingura de lemn, de sus in jos, ca sa nu se lase albusurile batute anterior spuma.
Am tapetat tava de la aragaz cu hartie de copt si am turnat compozitia pentru blat. Am uniformizat si apoi am dat tava la cuptorul incins in prealabil.
Blatul se coace destul de repede (10-15 minute). Intre timp am udat un prosop mai mare de bucatarie si am presarat deasupra zahar, pentru a nu se lipi blatul.
Am scos blatul rumenit frumos, din cuptor si l-am pus pe prosopul gata pregatit.
Am rulat si l-am lasat de-o parte, sa se racoreasca.
Intre timp, am pregatit crema. Am pus ouale impreuna cu zaharul intr-un vas si am amestecat bine, apoi am pus vasul sa fiarba la bain-marie, amestecand incontinuu.
Cand a inceput sa se ingroase compozitia, am adaugat ciocolata rupta bucatele.

Am mai lasat putin pe foc, pana s-a topit ciocolata, apoi am dat deoparte si am asteptat sa se raceasca crema obtinuta, dupa care am amestecat-o cu untul lasat la temperatura camerei.
Am desfacut blatul de rulada din prosop, l-am intins si l-am umplut cu 3/4 din crema de ciocolata. Restul am pastrat pentru a imbraca rulada la exterior.
Am rulat apoi si am imbracat rulada in crema de ciocolata.

Am dat-o apoi cateva minute la frigider, pana am pregatit si glazura. Am topit ciocolata impreuna cu untul la baie de aburi.
Dupa aceea am decorat "spectaculos" rulada. Va spun drept, ca este un deliciu!

Un comentariu: